Tertulia: Asturies a Gaza: compromisu cola Llibertá y los Derechos Humanos

Resumen de la tertulia de 4 d’ochobre de 2011

Asturies a Gaza.
Compromisu cola Llibertá y los Derechos Humanos


Na que participaron

· Miguel Ángel San Miguel
 Miembru del Comité de Solidaridá cola Causa Árabe ya integrante de la II Flota de la Llibertá Rumbu a Gaza

  Activista integrante de la II Flota de la Llibertá Rumbu a Gaza

Presentó: Xabel García García



Xabel García
Lo primero quería da-y les gracies a la “Tertulia Pachín de Melás” por invitanos, tanto a Miguel y a Rafa como a min a participar. Nel mio casu tócame presentar esti alderique que lleva por títulu “Asturies a Gaza. Compromisu cola Llibertá y los Derechos Humanos” y que tien un enllaz col viaxe que ficieron estes dos persones.
Pa la presentación voi ser enforma breve. Tomé unes cuantes notes pa centrar un poco’l tema, anque llueu Rafa y Miguel van ser los qu’espliquen un pocu más al detalle lo que fue la iniciativa de “Rumbu a Gaza” dientru’l garrapiellu d’iniciatives que, dende hai unos años p’aca se vienen desendolcando pa tratar de romper el bloquéu que ya dura dende xunu del 2007. Más de cuatro años que Gaza ta baxo asediu.
De toes formes a Gaza hai que la incluir, como nun pue ser d’otra manera, dientro’l problema xeneral de Palestina, anque caltien determinaes singularidaes por delles característiques propies que voi tratar de solliñar.
Munchos d’estos datos conocéislos yá o sonaránvos. Nun traxi un mapa pero más o menos tol mundu  puede facese una idega del territoriu de Gaza. Dientro lo que ye’l territoriu de la Palestina histórica, que tien una estensión d’unos ventiun mil kilómetros cuadraos, casi ventidos mil. D’esos casi ventidos mil kilómetros cuadraos, Gaza ye una fastera mui piquiñina, d’unos trescientos sesenta kilómetros cuadraos, que vien a equivaler, pa facenos una idega de les dimensiones, a la superficie del Conceyu de Xixón. El Conceyu de Xixón tien trescientos sesenta y cinco kilómetros cuadraos de superficie, si nun me falla la memoria. Colo cual vese que les dimensiones del territoriu son mui pequeñes.
Nesi territoriu habiten, aproximadamente, un millón quinientes cincuenta mil persones en datos del añu 2008, colo cual y dau’l crecimientu poblacional, güei serán más.
Y dientro d’esta descripción xeográfica, Gaza tien un perímetru de cincuenta y un kilómetros de frontera con Israel y unos doce kilómetros fronterizos con Exiptu.
Y amás ye un territoriu singular porque ta na intersección entre dos continentes, el continente africanu y el continente asiáticu.
Por comentar un poco les característiques d’esti territoriu, tanto xeográfiques como históriques y poblacionales, tenemos que dicir que n’actualidá, aproximadamente’l ochenta y cincu por cientu de la población qu’habita en Gaza ye urbana, pese a que nel pasáu, nun hai munchu tiempu, yera un llugar, colos sos pueblos y demás, como’l restu Palestina, claramemte dedicáu a l’agricultura,.
De fechu, nel añu 1947 la superficie de Gaza yera mayor de la que yera güei en día y taba compuesta por tres distritos, la ciudá de Gaza, la ciudá de Deir Al-Balah, la ciudá de Khan Yunis y cuarenta y cinco aldees más. Güei en día esi territoriu ye muncho más reducíu.
A partir de lo que fue la creación del Estáu d’Israel en 1948 inicióse un procesu de colonización que conllevó varies fases a lo llargo de la dura historia d’esti territoriu. Nun primer momentu cola creación del Estáu d’Israel y la guerra consiguiente prodúxose un movimientu d’emigración de refuxaos palestinos, forzaos a fuxir de los sos pueblos y aldegues a Gaza, provenientes fundamentalmente de les ciudaes d’Ashkelon y de Jaffa, de la zona costera, y esa tierra tuvo alministrada la mayor parte del tiempu pol estáu exipciu, salvo un periodu mui pequeñu, de 1956 y 1957 que tuvo baxo alministración d’Israel, de 1948 a 1967 tuvo baxo alministración exipcia.
A partir de la guerra de los seis díes, ente’l 5 yel 11 de xunu de 1967 la ocupación fue ya total pol estáu d’Israel y prodúxose un procesu de colonización conocíu que duró hasta aproximandamente l’añu 2005. Eso xeneró ventiun asentamientos de colonos y la ocupación permanente del cuarenta por cientu aproximadamente de la tierra de Gaza por ocho mil colonos. O seya, un territoriu mui piquiñín cortáu pola mitá yera lo que taben ocupando los colonos israelíes desplazaos ellí.
Lóxicamente esto incumplió ya incumple dalgún artículu de la convención  internacional de Xinebra, que prohíbe’l desplazamientu de población a territorios ocupaos por parte de los ocupantes.

Más. En Gaza, col pasu del tiempu, aquellos primeros refuxaos convirtiéronse nun millón cincuenta y nueve mil refuxaos según los datos de la UNRWA [United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East], que ye la Organización de Naciones Xuníes pa los refuxaos palestinos. Ye decir, dos de cada tres habitantes de Gaza son consideraos oficialmente poles Naciones Xuníes como refuxaos o fíos de refuxaos. Eso supón el trenta por cientu de la población palestina refuxada en tol mundu, que son unos cuatro millones seiscientos mil, tamién con datos de 2008 colo cual, col crecimientu de la población, tenemos que pensar qu’agora mesmo son bastantes más.

Pero Gaza tien una serie de característiques particulares como ye la so gran xuventú, el cincuenta y seis por cientu la población ye menor de dieciocho años.  Eso, xunto col estrangulamientu económicu de lo que ye la franxa, y dao que la so ocupación fundamental yera l’agricultura, danos que, na actualidá, el porcentaxe de desempléu ye del cuarenta y cincu por cientu.
Y eso significa, amás, que l’ochenta y cinco por cientu la población ta per debaxo de l’umbral de la pobreza, que sabéis que ye l’ingresu de menos de dos dólares por persona y día. Por tanto, según la encuesta de 2008, la población de Gaza actual ye dependiente de les ayudes de les Naciones Xuníes y d’otres organizaciones internacionales.

Esta situación nun vien del azar, provién, lóxicamente, de la desposesión que se fizo con Palestina. Palestina, los territorios ocupaos nel 67 agora mesmo son unos seis mil kilómetros cuadraos, malpenes el ventidos por cientu del so territoriu históricu, el que taba enantes de la partición nel añu 48. Eso significa que, con tolos problemes que tenemos visto nestos últimos años y cola propia ocupación militar del Estáu d’Israel, un estáu que s’afita nun criteriu étnicu-relixosu, les soluciones que puede haber a esti conflictu, como vimos recientemente tamién na petición de la ANP [Autoridá Nacional Palestina] pela boca del so portavoz, Mahdmud Abbas énte la 66 sesión de les Naciones Xuníes son desaxeradamente complexes.
En Gaza, igual que nel restu de Cisxordania y Xerusalén-Este habiten cuatro millones quinientos mil palestinos aproximadamente, pero hai que tener en cuenta tamién  la existencia de más de siete millones de refuxaos en diferentes países d’oriente próximu o d’otros países del mundu. Y nun tenemos qu’escaecer que’l problema palestín ye, esencialmente, un problema de los refuxaos. Palestina ye un fechu sofitáu  nuna espulsión forzosa de población de les sos tierres y a la que símplemente se-y niega la condición de ciudadanu del so propiu país. Y cualquier solución tendría qu’abordar esti problema.
Y Gaza nun ye si non l’episodiu más llaceriosu n’actualida, porque ta basáu en casi un sitiu medieval d’una pequeña porción de territoriu onde vive xente, por causa del militarismu d’un estáu ocupante, cola inactividá o’l sofitu o la complicidá de munchos actores a nivel internacional.
Frente a esta situación, les xentes del mundu de la solidaridá y xente concienciada lleven munchos años tratando de poner en marcha campañes pa una solución xusta que puxe al mundu a dar un cumplimientu verdaderu al drechu internacioal. Ye’l casu d’iniciatives como la de “Rumbu a Gaza” que nos van contar Rafa y Miguel, que nun va ser nin la única nin la última que se dio. Iniciatives d’esti tipu yá hubo varies, tanto per mar como recientemente per avión, como les convocatories d’acudir a aeropuertos israelíes dende Europa pa evidenciar el sofitu de determinada parte de la población a les reivindicaciones del pueblu palestín.
Y como de lo que se trata ye de comentar la situación a la que dio llugar esta última iniciativa de Rumbu a Gaza, páso-y la palabra a Miguel primero y llueu a Rafa y que seyan ellos los que nos cuenten, y llueu podréis intervenir toos pa entrugar lo que queráis.

Miguel Ángel San Miguel
Bono, pues la verdá ye que me lo punxisti un poco complicao porque pensaba facer una introducción de la situación de Palestina que fue lo que dio llugar a “Rumbu a Gaza” pero ya ficiste una esposición amplia de cómo se llegó a esa situación.
Asina que voi centrame en daqué esencial, que los xudíos pasen de ser un problema, fundamentalmente pa Europa, a convertise, non en cuanto a xudíos, si non en cuanto a la organización sionista, a ser un verdaderu azote y una verdadera desgracia pal pueblu palestín.
Vemos como, a lo llargo de la edá media les alxames xudíes son sistemáticamente asaltaes, son incendiaes, en munches ocasiones los asesinatos son frecuentes y son acusaos de too lo que pasa. Cualquier desgracia que pasa, una peste, unes males colleches, lo que seya, coméntase dende los púlpitos que la causa de la desgracia ye porque existen los xudíos. Polo tanto les poblaciones tienden a asaltar y agredir a esta población xudía.
Esto pasó de ser acciones más o menos estimulaes dende los púlpitos a encadarmase nun sistema de llimpieza étnica. El casu de llimpieza étnica más conocíu que tuvimos equí fue la expulsión de los xudíos per parte de los reis católicos. Tengo qu’indicar que foron precísamente los xudíos nun convertíos los que son expulsaos, porque aquellos que se convirtieron, que se calcula que foron bastante más de la mitá de la población, queden equí, ye verdá que sometíos a una presión y a un acosu mui fuerte per parte de la inquisición.
En sin embargu, lo más conocío y lo más grave ye lo qu’ocurrió na época del nazismu, onde, según fontes sionistes, foron aproximadamente unos cinco millones de xudíos los que foron exterminaos nes cámares de gas nazi.
Y too ello col silenciu, cuando non cola complicidá d’una parte importante de los países europeos. Yera evidente que los xudíos teníense convertío nun problema pa los países europeos, había un antisemitismu, o más qu’antisemitísmu, matizando, un antixudaísmu, porque semites, teóricamente, son tamién tola xente de los países árabes, anque’l sionismu se tenga apropiao d’esti conceutu.

El sionismu, que surdió a finales del sieglu XIX, ye un movimientu xudíu orientau a crear un estáu-nación xudía, y entama a explotar esta conciencia de culpabilidá qu’había de los países europeos responsables, bien cola so acción, o col so silenciu o inacción, y comiencen una serie de promeses, entamando colos ingleses, pa prometer la creación d’un estáu xudíu dientro de la Palestina histórica, bono, más que xudíu, un estáu pa los xudíos.
El problema ye que lo que teóricamente sería un estáu pa los xudíos, un estáu onde pudieren tar los xudíos, pronto entama a plantegase como un estáu xudíu. En relación con esto llegamos al añu 1947 en que se produz la partición de Palestina. Una potencia como Inglaterra, que ye una potencia alministradora, dispón de les tierres palestines y diz “señores, una parte va ser pa los xudíos”. Y vemos como nes Naciones Xuníes alcuerden lo siguiente, cede-yos un cincuenta y cincu por cientu d’esti territoriu a los xudíos, y el cuarenta y cincu por cientu sería el territoriu pa los palestinos. Eso nun implicaba en mou algún llinpieza étnica o expulsión, pero vemos como, inmediatamente, crease l’estáu xudíu y el sionismu entama a aplicar aquello que-y tenién aplicao anteriormente, la llimpieza étnica. Naquellos territorios que controlen, nesi cincuenta y cincu por cientu, entamen cola llimpieza étnica recurriendo munches veces a los asesinatos, a los disparos, a les detenciones, a crear un ambiente de terror pa lo cual xueguen un papel fundamental les dos organizaciones armaes, l’Irgún y l’Haganá. Mediante estes dos organizaciones van espulsando, van echando a la xente y automáticamente queden lliberaos amplios espacios esclusivamente pa los xudíos. Colo cual aprópiense de la tierra, aprópiense de los recursos naturales, hasta que finalmente intervienen les Naciones Xuníes y esto paraliza en parte esta llimpieza étnica total. Y nun pudieron llevaladel too a los territorios de Galilea, que ye onde güei queda una parte de población palestina.
Dende esti momentu entama’l problema de los refuxaos, qu’inicialmente cífrense en tornu a los setecientos cincuenta u ochocientos mil palestinos, que son los primeros qu’empiecen a salir y reciben de dalguna manera la protección de les Naciones Xuníes y de la UNRWA y entamen a asitiase en campamentos en Xordania, en Siria y en El Llíbanu.
Y surde la más importante resolución de la ONU, esixíendo-y a Israel el retornu de los refuxaos. Resolución qu’Israel incumple sistemáticamente.

Amás, hai una serie de conflictos y escaramuces colos países árabes que dan llugar a que, más o menos hasta l’añu 67, l’Estáu d’Israel fízose, nun namás col cincuenta y cincu por cientu del territoriu, si non que pasó a controlar l’ochenta por cientu de tol territoriu palestín. Polo cual a Palestina únicamente-y queden dos territorios que seríen Cisxordania, que taba controlao por Xordania, y Gaza, que la controlaba Exiptu. Y vemos como, a partir de la guerra del 67, Israel ocupa totalmente estos territorios, aparte de los Altos del Golán y del Sinaí. Esto lleva a una intervención inmediata de Naciones Xuníes, que plantea la esixencia de la retirada de los territorios ocupaos: “retírense ustedes tanto de Cisxordania como de Gaza”. Planteamientu que, evidentemente, Israel sigue incumpliendo sistemáticamente.
Por otra parte ya sabéis que cualquier decisión que tome Naciones Xuníes, esixe la posición del Conseyu de Seguridá, y ehí va tar, sistemáticamente’l vetu d’Estaos Xuníos qu’impide que se tomen medíes, cualquier tipu de medíes, contra l’Estáu d’Israel.

Vemos como, prácticamente dende que se crea l’Estáu d’Israel, ésti crea, non una democracia, si non una etnocracia. Tiense falao abondo de que Israel ye la única democracia d’oriente, na medida de qu’hai unes elecciones, de qu’hai partíos políticos, de qu’hai’l reconocimientu d’una serie de llibertaes, anque nun tenga una constitución nin, dende llueu, fronteres. Esto ye tremendo, porque da la posibilidá de que pueda tar creciendo constantemente. Porque ¿qué supón la etnocracia? Evidentemente, una serie de derechos a los ciudadanos del Estáu d’Israel, fundamentalmente xudíos, puesto que los non xudíos que viven ehí tienen munchos menos derechos que los xudíos. Y, al mesmu tiempu asistimos a un procesu de xudeización de tou’l territoriu. Esapaez el nome de les ciudaes palestines, procúrase que nun quede rastru de nengún tipu. Pónense nomes xudíos y ellimínase too aquello que pueda goler a Palestina.
Planteen incluso una falacia, que ye una tierra pa un pueblu en sin tierra delantre una tierra vacía, una tierra na que nun esistía nadie. Eso ye una mentira absoluta, puesto que toa esa xente que vive nos campamentos de refuxaos salieron d’un territoriu, colos sos vezos y tradiciones, cola so llingua, enfin… que los palestinos nun son suxetu de derechu.

Non obstante hai una especie de  tensión ente los palestinos, que nun acepten qu’a una población que yera’l trenta por cientu anantes de la creación del Estáu d’Israel y que controlaba’l tres por cientu de la tierra se-yos diera’l cincuenta y cincu por cientu, pero a partir d’una política de fechos consumaos, a partir del 67, les Naciones Xuníes dicen: “bono, almitamos que’l Estáu d’Israel dispón del ochenta por cientu del territoriu, coles llendes na famosa llínea verde, Cisxordania y Gaza, y tamién Xerusalén Oriental que sería tamién territoriu palestín”.
Tamién dempués de la guerra del 67 tienen llugar los alcuerdos d’Oslo que planteen la posibilidá de facer unos alcuerdos de paz dialogada ente Israel y Palestina nos que se pudiera establecer un Estáu Palestín. Durante estes conversaciones les fronteres nun queden fixes ya Israel, como potencia ocupante, va ocupar sistemáticamente’l territoriu.
Ye lo que dicía Ariel Sharón: “señores, con Palestina vamos facer un sándwich”. Refierse sobre tou a Cisxordania, “mediante una serie d’exes de comunicaciones verticales”, ún d’ellos pasa precísamente pel valle del Xordán, onde tan les tierres más fértiles de Cisxordania y l’agua, “y llueu, unes exes este-oeste”, alredor a les cuales van colocando asentamientos.
De manera que, nes negociaciones cola autoridá nacional palestina a partir de los alcuerdos d’Oslo y les colonizaciones sistemátiques, aparecen una serie de territorios inconesos, separaos unos d’otros por una serie de barreres, que son les autopistes y carreteres sólo pa colonos xudíos, que nun pueden utilizar los palestinos, y que conecten lo que sería’l territoriu d’Israel con los asentamientos.
Y los palestinos, pa pasar d’un territoriu a otru tienen que pasar por cantidá de barreres y de controles.

Y, amás d’esto entamen a llanzar otra idega que ye la de qu’Israel necesita fronteres segures. Y ¿cuáles seríen eses fronteres segures? “Pues construyamos un muru qu’impida que pasen los terroristes”, que ye como ellos califiquen a los resistentes palestinos. Esti muru nun va pela frontera, nun va pela llinea verde, si non qu’invade gran parte de lo que ye Cisxordania, y de pasu ‘que’l Pisuerga pasa por Valladolid’, fáense coles meyores tierres, coles agues y amás val pa estazar y dividir les ciudaes y los territorios ya incluso facer invidable que la xente pueda cultivar les sos propies tierres. Y de pasu, la construcción del muru permitió que’l Estáu d’Israel se ficiera con otru once por cientu del territoriu.
¿Cuál ye la situación nesti momentu? Pues, con esta fragmentación de tol territoriu palestín ye materialmente imposible construir un estáu, polo que cuando se diz “independencia del Estáu Palestín”, o “reconocimientu del Estáu Palestín”, como señalen dellos palestinos, nun tien xacíu. Pa construir un estáu, lo que hai que facer ye, previamente retirase de los territorios ocupaos, y, a partir d’ehí tener un territoriu “contínuu”, bono, continuu entre comilles, porque llueu ta la franxa de Gaza, y pa pasar a la franxa de Gaza tendríen que pedir permisu a los israelíes, o construir una carretera controlada por fuerces internacionales que garantizara’l pasu de Cisxordania hasta Gaza.
Y, nesta situación, ¿qué ye lo que-yos queda a los palestinos? Pues nun-yos queda nada, quéda-yos únicamente’l diez por cientu del territoriu. Primero ocuparon el cincuenta y cincu por cientu cola partición de la ONX, dempués, cola llinia verde, la ONX da por bono que se quede Israel col ochenta y cincu por cientu y agora ficiéronse con otru diez por cientu, amás con enclaves separtaos dafechu unos d’otros, les families tan separtaes, la xente, cuando va a trabayar, nun sabe cuando va llegar, porque dependen del permisu que quiera dar el guardia de turnu, inclusu pa dir a cultivar la finca que tienes delantre casa, porque construyeron un muru. Y dicen “non, si ye que yo tengo la finca ehí” y respuenden “pues nun sé, vaya usté per Uviéu y llueu per Cangas del Narcea”. Ye asina, oblíguenlos a dar vueltes impresionantes.

Y vemos como tienen llugar una serie de resistencies bastante fuertes por parte de Palestina. Les últimes foron resistencies en sin recurrir a la vía armada, les famoses intifaes. Pero lo qu’algamaron fue mayor represión pal pueblu palestín. Y, nesti marcu, una vegada que-yos concedieren l’autonomía, asistimos a la celebración de les elecciones, unes elecciones que foron consideraes modéliques por tolos observadores internacionales.
Yo tuvi allá y participé pegando carteles pal Frente Popular de Lliberación de Palestina, y foron una cosa llimpia. Y les elecciones ganóles Hamás. Y gana Hamás por una circunstancia, porque Fatah viose indentificada por una falta resistencia frente a Israel pola corrupción dientro les files de la organización, mientres que Hamás caltuvo dos posiciones, primero sofitar a la xente necesitao, ayudes en forma educativa, en forma sanitaria…, y por otra parte, caltener la resistencia frente al Estáu d’Israel.
Pero’l fechu de que les elecciones les ganara Hamás nun fue almitío nin por Israel, anque Israel nun almitía a nadie, pa Israel yeren terroristes los de Fatah, yeren terroristes los del Frente Popular de Lliberación, yeren terroristes los de Hamás, o seya que cualquiera que defienda los derechos del pueblu palestín, pa Israel ye un terrorista. Como yéramos terroristes pa Israel los de la “flotilla”.

Nesta situación vemos como los famosos cohetes Kasám de la resistencia de Hamás son artiluxos que faen  nes chatarreríes, nes fragües improvisaes, y lo más que causaron foron dos muertos a lo llargo d’un añu, mientres que les reacciones d’Israel foron brutales, provocando miles de muertos.
Israel amás, durante esti tiempu, aparte del machaque sistemáticu y nun reconocer les elecciones, fizo una política d’encarcelamientos y d’asesinatos selectivos. Como dicía Xabel, Israel convirtiose nuna cárcel pa los sos propios habitantes. Nestos momentos hai  aproximadamente dieciseis mil presos políticos, entre los cuales hubo dos mil neños, y agora mesmo, nesti momentu, hai doscientos neños na cárcel. Neños que los utilicen fundamentalmente con: “doite la llibertá si denuncies a to padre o al to vecín, o al to familiar”, enfin, una situación tremenda.
Tienen encarcelao tamién aproximadamente a un terciu de los representantes de les instituciones, tanto municipales como del parlamentu.
Esta ye la situación d’Israel.

Anque podíamos falar de munches más coses. So  la última operación, “plomu fundíu” , va venir a dar una charra equí una ATS que trabayó en Xixón y que fue una de les persones qu’aportó información pal Informe Goldstone sola utilización d’armes col oxetivu fundamental de mutilar. Los Israelís llanzaben un misil y esi misil resulta que daba un muertu pero había seis persones que quedaben coles piernes cortaes. Yeren misiles unviaos polos aviones drone, estos aviones ensin pilotu, que, onde había un grupu de persones, llanzaben discos pequeños, como si foran radiales, pa dexalos inválidos.

Esta ye la situación de Palestina y especialmente, la situación de Gaza. Gaza, na más pol fechu de tener resistío a Israel, ye la que ta soportando esta agresión con mayor dureza. Y precísamente porque se trata del territoriu castigáu más duramente ye polo que se planteó l’oxetivu de la “flotilla de la llibertá”. Considerábamos que yera completamente inxusto, completamente inhumano, completamente illegal, dexar a una población aisllada dafechu, onde les enfermedaes tan xorreciendo de manera espectacular pola falta d’allimentos, pola falta d’asistencia mélica, ya incluso pol emplegu de proyectiles d’uranui empobrecíu. Unos proyectiles que s’usaron ya na guerra d’Irak, y que l’Estáu d’Israel ta utilizando contra la población palestina, colo que tan disparándose les malformaciones nos neños.

Pero’l pueblu palestín sigue ehí, ye un tema que nun tien solución. Siguen ehí cerca de cincu millones de palestinos, entre Gaza, Cisxordania más los qu’hai nel Estáu d’Israel dispuestos a siguir aguantando, anque haya xente que siga tamién saliendo del territoriu.
Ye una cosa que ta deteriorando cada vez más a la propia población palestina, la guerra, la fame, les necesidaes deteriórente, pero tamién ta deteriorando al Estáu d’Israel. Rafa y yo fuimos testigos de la violencia terrible de dellos de los xudíos contra dellos de los xudíos que participaron  na “flotilla de la llibertá”. Quiciavis el de los xudíos yera’l colectivu más numberosu de toos dientro los americanos y tamién dientro los españoles. Vamos, l’amenaza que-y dieron a Suar: “puta, vamos matate, sabemos onde vives, buscarémoste, d’esta nun sales viva d’equí, traidora…”, nesti plan. Terrible. La violencia que tienen los sionistes colos xudíos antisionistes ye una cosa tremenda. Hai una situación de deterioru dientro d’esta sociedá. Una sociedá que d’homoxénea tampocu nun tien nada. Porque ellos dicen “nosotros somos semites”, pero d’eso nada, ellí topámonos con prietos como’l betún, que son los Falasha, procedentes d’Etiopía, que tan marxinaos y son los que pasen más calamidaes dientro d’esi estáu, tan por otra parte los Sefardíes, otru de los colectivos más marxinaos y hai una élite, la élite de los Askenazis, que son roxinos, procedentes d’Alemania, d’Ucrania… y dende llueu, de semites nun tienen nada, si aplicamos el conceutu racial. Y ye esti colectivu el que se fai col control de tola riqueza nacional.
Agora mesmo vemos qu’hai unos conflictos bastante serios nel Estáu d’Israel, pero ¿eso puede danos alguna esperanza respeutu a los palestinos? Non, porque los odien toos exactamente igual. Ye lo mesmo que cuando los romanos, “tu garantízame’l pan y el circu, pero a los esclavos necesítolos ehí”, “tan ehí pa eso”.

Yo nun sé qué futuru puede haber, pero, dende llueu, hai qu’apoyar al pueblu palestín y presionar al Estáu d’Israel. Comentaba Suar, la xudía que vino con nosotros, nun artículu, que por esti camín Israel va escontra’l so propiu suicidiu. Ya ye un país aisláu. Los últimos cambios políticos tan siendo mui importantes y pienso que nun lu tan beneficiando, y dirá hacia’l suicidiu, pero ta machacando y estrapallando al pueblu palestín y sobre tou al pueblu de Gaza.
Y l’oxetivu de la “flotilla” de la llibertá yera na más que defender los derechos humanos, nesti casu refiérense al pueblu palestín, pero podría tener sío’l pueblu del Sahara o cualquier otru pueblu.

Rafael Palacios
Bono, voi intentar resumir lo más dinámicamente posible los dos meses o dos meses y mediu de lo que yo denomino “la pesadiella griega”, que ye la concreción sol terrén d’una acción directa y non-violenta de denuncia que recibe’l nome de segunda “flotilla”, que ye la continuación de la primera, que como sabéis, fue atacada pol exércitu d’Israel n’agües internacionales y na que morrieron, en principiu, nueve persones, y dempués una más, diez, ciudadanos de Turquía, anque ún tenía nacionalidá d’Estaos Xuníos, y que lleva como oxetivu a que se ponga en marcha la segunda “flotilla”, y que tien tres oxetivos fundamentales, el primeru frañer el bloquéu que sufre por mar Gaza, denunciar la ocupación que sufre Palestina y treslladar ayuda humanitaria al pueblu palestín, a Gaza en concretu.
Equí, nel Estáu Español, naz una iniciativa, que se noma “Rumbu a Gaza” que finó esti sábadu pasáu. Esti día diose por finalizada esa campaña y ta en procesu d’evaluación. Esa iniciativa pretende que participe un barcu  nesa segunda “flotilla” con ciudadanos y ciudadanes del estáu, un barcu que tenía por nome “Gernika”, con tola carga histórica y tamién de compromisu de defensa de los derechos humanos que significa. Tratábase de denunciar l’acción violenta, militarista y racista d’Israel cola presencia de cincuenta persones nesi barcu.

Falo de la “pesadiella griega”, porque ente lo que se denomina la “coalición internacional”, un ente difícilmente definible onde participen persones que nun tol mundu conocemos, pero que coordinen esti procesu en dalguna forma, y onde, al final llegaron a tar ,ellí, nes agües de Grecia, doce barcos de distintes nacionalidaes, dellos compartíos, barcos de los Estaos Xuníos, de Canadá, d’Italia, de Francia, del Estáu Español…, etcétera, deciden que se salga dende Grecia.
Bono, nosotros aceptamos que seya asina, ábrese’l procesu de campaña, una campaña que, nel estáu español, preséntase en colexos, n’institutos, y recauda material escolar, sanitariu, de construcción…, etcétera, que se xune a los materiales de tola “flotilla” dientro una campaña mundial, y trasládase por carretera hasta’l puertu de Pireo, en Grecia, que ye onde ta nestos momentos, onde, al traviés d’unos cargos, transladaríase a Gaza.
Les persones que participábemos nesta “flotilla”, que siempre diximos que yera una acción civil, nel casu d’Asturies taba Miguel, del Comité de solidaridá cola causa árabe, y yo, que-y agradezo al Comité de solidaridá cola causa árabe que me permitiera participar  tamién. Nosotros pagamos ochocientos euros pa poder participar nesta acción, lo que ye importante pa espuntar tamién cuando se critica l’acción solidaria, y asumimos al traviés de la firma los riesgos que conllevaba, porque, como bien decía Miguel, nun sólo yera una campaña pro-derechos humanos que nun contaba col apoyu de gobiernos y organismos internacionales como Naciones Xuníes, si non que contaba con amenaces, incluyía tamién la de Naciónes Xunies, na que’l so Secretariu Xeneral intervino y faló con caún de los presidentes de los gobiernos de los qu’había dalgún barcu, diciendo-yos que punxeren tolos medios al so algame pa impedir qu’esa “flotilla” saliera.
En vista de tol contestu nel que tábemos, decidiose que, colos medios que se recaudaron, les aportaciones ciudadanes, comprar el barcu en Grecia, nun se si lo vereis nesti mapa tan pequeñu, nuna islla de la rexón que llamen de les Isles Xóniques, que se noma Lefkada, nun puertu que se llama Nidri, que ta cerca de la islla Skorpios, propiedá de la familia Onassis. Ellí compramos un barcu, un barcu que tien cuarenta años d’antiguedá, que tien los colores del Sporting, roxo y blanco, que se llama Gernika,  que nun tien pilotu automáticu, que tien mil defeutos, pero que flota, anque ye un barcu del mediterráneo, polo tanto con munches dificultaes de navegación si tuviese la mar fastidiada, pero que navega y tien un bon motor, colo que podríamos incorporanos pa dir a frañer el bloquéu a Gaza.

Tamos na islla de Lefkada y ellí, durante esi tiempu, recibimos una llamada, el once de xunu llámenme pa incorporame, incorporámonos cuatro persones como marineros y marineres, y l’únicu motivu de sellección fue que teníamos más tiempu qu’otres que nun podíen. Y ellí, en Nidri, incorporámonos y entamamos col trabayu duru que nos correspondió, que nos fizo ponenos en forma durante estos dos meses y picu. Trabayos de llimpieza, de caltenimientu del barcu, de bombéu, d’achique…, enfin, trabayos de perfil baxu. L’oxetivu yera, en principiu, que nun s’identificara un barcu que pertenecía a una empresa de les Isles Marshall, con bandera d’Isles Comores, que llueu vimos que yera la República Islámica de Comores, colo que nun ayudaba pal casu  la “flotilla”, y que se caltuvo na islla con un nome discretu, l’Alexandropoulos creo que yera. Y ellí pasamos discretamente una selmana calteniendo’l barcu en sin más problemes. Llueu, les persones que tábemos ellí, que yéremos un gallegu, un valencianu, una catalana y yo, más un capitán y un marineru griegos, recibimos una llamada cola orden de treslladanos inmediatamente a Creta.
Un viaxe llargu dende la islla de Lefkada, atravesando l’estrechu de Peloponeso hasta la islla de Creta, a un puertu pequeñu, que se llama Kolymbari, que ta cerca d’una ciudá más conocía, que se llama Xania, y cerca tamién onde s’afaya la base de la OTAN más grande del mediterráneo, en Souda, y un aeropuertu, ellí mesmo, en Souda dende’l que salíen diariamente los aviones que diben n’aquel momentu a bombardear Libia.
Esto díbamos descubriéndolo a midía que tábemos ellí. Les grandes idegues d’estratexa de daquién que nos mandó p’allá. Y, por ciertu, nel puertu de Kolymbari hai un ‘resort’ sionista, onde van de vacaciones sionistes que viven n’Israel, lo que nos llevó dempués a situaciones estremadamente complicaes.
Enfin, ellí nos ponemos en Creta y, a partir del día ventidos, incorpórase’l gruesu de les persones que componíemos la expedición del Guernika, que yéremos cincuenta, en representación del Estáu Español.
Y, saltándome munches coses pa facer esto más dinámico, produzse un fechu mui importante pal desarrollu d’esta misión, que ye que nos dividimos en tres grupos, por una parte’l grupu de ‘pasaxeros’, pa poder pasar más inadvertíos n’Atenes durante les reuniones de la coalición internacional hasta que se nos diese la orden de partir, un grupu de persones que nos diba representar neses reuniones de la coalición internacional, y les persones que tábemos nel puertu de Kolymbari calteniendo’l barcu y a la espera d’órdenes.
Y la primera orden que se recibe ye que al barcu hai que pone-y nome pa que tome ya presencia pública. Colocamos el nome del Gernika y faise una presentación pública n’Atenes por parte de persones destacaes. Había eurodiputaos, artistes, etcétera, mientres que los ‘pasaxeros’ faen una de les acciones más complicaes y difíciles, que ye la de nun facer nada, caltenese a la espera. Y puedo decivos, que si hubo dalgún problema nesi tiempu, fue xustamente eso, la poca preparación que tenemos pa nun facer nada y caltenese a la espera nuna acción d’esti tipu. Por eso ye mui importante la paciencia de les persones pa poder participar.
Nosotros seguimos en Kolymbari hasta qu’empezamos a recibir informaciones, informaciones que preocupen, barcos de la “flotilla” sufren atentaos y sabotaxes, sabotaxes que pensamos que son responsabilidá del Estáu d’Israel. Dexen fuera de combate a un barcu en Turquía y dexen fuera de combate a los cargos que transporten l’ayuda humanitaria nel puertu de Pireos. Nel nuestru barcu, el Guernica, anque ye pequeñu y tenemos poca xente, caltenemos guardies de venticuatro hores, y al ser un puertu tan pequeñu, enseguida nos dimos cuenta d’una circunstancia que taba pasando, tábemos siendo controlaos les venticuatro hores por persones de civil, que nos seguíen, que nos fotografiaben, que presionaben… de tal forma que teníemos un coche d’alquiler pa poder desplazanos a Xania pa facer cualquier tipu de compra o de xestión, y, un día, llámennos de la axencia pa decinos que ya nun tenemos alquiler. Enfin, pequeños problemes que díbamos consiguiendo resolver.

Cuando nos llamen pa salir, los que nomábemos “pasaxeros” trasládense dende Atenes al puertu de Souda y d’ellí a Xaniá pa pasar un poco desapercibíos nesi sitiu turísticu con un puertu venecianu preciosu, na que ver con Kolymbari, por ciertu, un puertu pequeñu, desastrosu y triste onde los haya, pero con muncha solidaridá.
Y, a partir d’ehí, llánzase públicamente lo de la “flotilla”, y un día amanecimos con una fragata de la guardia costera griega acompañada d’elementos militares de les fuerces d’intervención, que se nos pon proa contra proa intentando impedir que navegásemos.
Cuando van avanzando los díes y nosotros caltenemos la nuestra voluntá, incorpórase una segunda fragata que s’instala na bocana del pequeñu puertu de Kolymbari impidiendo cualquier tipu de maniobra.
Y ellí seguimos vixilaos y presionaos, y a partir d’ehí establezse una relación extraña, porque les dos fragates reciben visites de la familia, porque les persones que formen parte de les tripulaciones de les fragates son persones del pueblu o con familiares nel pueblu, de tal mena que toles simpatíes que tenemos la xente que tábemos nel barcu y recibíemos visites paez que s’acaba y fórmase una situación enforma difícil.
Esto danos la primera constatación, que ye’l grave error de tener treslladao los barcos a Grecia. Bono, predecir el pasáu ye fácil, pero Grecia ye un estáu rotu, interveníu, en venta, onde amás una persona importante que forma parte del gobiernu ye sionista, de visita precisamente nel Estáu d’Israel…, en fin, produzse’l translau del bloquéu de Gaza a los puertos de la Xunión Europea. Y esa ye una de les denuncies mayores que facemos.
Israel consigue, non sólo bloquear a palestinos y palestines por mar en Gaza, si non que consigue bloquealos tamién nos puertos de la Xunión Europea, y non solo a palestinos y palestines, si non tamién a ciudadanos de la Xunión Europea y de cualquier parte del mundu, incluyíos el barcu de los Estaos Xuníos, de Canadá, etcétera.
Lo cual ye un fechu gravísimu, que s’acompaña tamién cola paralización d’otra iniciativa que se pon en marcha n’aquellos momentos, que se llama la “flytilla”, na que mozos y moces de toa Europa pretenden dir a un actu simbólicu en Palestina y son bloqueaos tamién nos aeropuertos europeos, de manera que, por exemplu, nel aeropuertu de París, un grupu importante de mozos y moces asalta los mostradores de Lufthansa y enciérrense ellí tamién.

Ante esta situación onde vemos que tan impidiéndonos navegar y na que tamos yendo permanentemente a Xania a negociar y plantegar la necesidá d’intervención y la paradoxa de qu’un barcu mercau en Grecia por ciudadanos de la Xunión Europea, con perres de la Xunión Europea se-y impida movese con llibertá y de que temos bloqueaos.
Finalmente descúbrese too, l’oxetivu d’esta pequeña estratexa que teníemos de dividir el grupu en tres partes yera que’l barcu partiera rodeando Creta con una pequeña tripulación d’ocho o diez persones y recoyera n’alta mar o en un puertu d’una islla pequeña al restu de pasaxeros y pasaxeres pa partir ‘Rumbu a Gaza’ y topanos n’agües internacionales col restu la “flotilla”. Eso quedó imposibilitao dafechu polos bloqueos, sabotaxes y asaltos que sufrimos.

A partir d’ehí hai dos barcos, el nortiamericanu y otru, qu’intenten salir al mar y son abordaos y obligaos a tornar a tierra.
Nesti procesu, les persones que taben en Xaniá manifiestense dos vegades delantre la comandancia y la guardia costera, manifiéstense tamién pola ciudá de Xaniá… y nosotros intentamos dende’l barcu presionar a les fuercies militares que tan ellí, pero en vista de que nun podemos salir, y asina lo constatamos, al final aconceyamos les cincuenta persones colos medios de comunicación y plantegamos una ‘falsa’ salida del puertu, o meyor, una ‘amenaza’ de salida del puertu y un posible asaltu a una de les fragates griegues.
Taben con nosotros dos abogaos y una abogada que nos dicen que fagamos les ‘performances’ que queramos, pero que nun subamos al barcu porque nos diba a “caer el pelu”. Nesto’l capitán griegu que taba con nosotros piróse ya incorporóse otru, un capitán del Sinn Fein, que nos plantega con claridá que él sal pa Gaza en sin problemes, pero que, evidentemente, nun sal del puertu en sin autorización, porque, inmediatamente, pierde la llicencia y nun diba poder trabayar, polo que diz que nosotros desamarremos el barcu y salgamos si queremos, pero él súbese ya n’agües internacionales.

Y, en resumen, lo que queda ye una acción triste, por dicir daqué. Los militares paez que teníen más fe en que saliésemos que nosotros, pero nosotros teníemos constatao ya que’l barcu coles cincuenta persones previstes nun podía navegar, polo que lo que solo nos quedaba pasar a una segunda fase o a una segunda acción.
Entós, dempués de la nuestra intervención so les fragates, la nuestra xente torna a Xaniá y quedamos en facer por ganar tiempu. Pa ganar tiempu decidimos, de forma más o menos improvisada, pasar a una de les acciones que creo que tuvo más repercusión, que fue la toma de la embaxada española en Grecia. Decidimos entós treslladar el gruesu del grupu otra vegada p’Atenes, quedó un grupu pequeñu nel barcu, que sufrió la visita desagradable de turistes sionistes, que gritaron y los amenazaron, pero en sin más importancia, pero que, y esto tien gracia, recibieron la protección de los militares de les fragates, que, amás, cuando ya marchamos toos, quixeron mercar camisetes de “Free Palestine” y demás, porque claro, yera un fechu novedosu en Creta y más en Kolymbari, onde ayudamos a potenciar el turismu llocal, porque vinía peña de tolos sitios, militares, policíes, sionistes, solidarios, etcétera, etcétera.

Y bien, treslladámonos a Atenes y n’Atenes produzse una bona coincidencia. Tábemos un grupu persones pa llamar por teléfonu y pedir reunión na embaxada pa tresllada-yos una carta na que pidíamos que’l gobiernu del Estáu Español interviniera na defensa de los derechos que nos corresponden y que se permitiera’l barcu navegar a un puertu ‘seguru’, como dicíamos, onde nun fora atacáu.
Y coincidió que llamé yo per teléfonu y contesta la secretaria del embaxador. Espliqué-y quienes yéremos, los de Rumbu a Gaza, y que tábamos siendo incluso vixilaos, ya identifiquéme. Y la coincidencia fue que l’embaxador español n’Atenes ye asturianu y tuvo nel Gobiernu d’Asturies. Y cuando vió’l mi nome, dionos el permisu pa dir y asina, digo yo que pensó “saludo al mio compatriota asturianu”.
Nosotros facemos una pequeña planificación, y cuatro persones entramos a falar col embaxador y el restu, ventipicu persones, entren detrás de nosotros pa encerrase na embaxada. L’encargáu de la apertura de la puerta nesti segundu grupu ye Diego Cañamero, perconocíu por toos pero, por otra parte, con graves problemes auditivos, lo que lleva a una situación, digamos qu’anecdótica polo que pasó dempués.
El casu ye que nosotros entramos cola carta, sal el embaxador, saludámos-nos, presénto-yos a los demás, Santi Alba, Elvira Souto, de Galicia, y Tone, otru collaciu de Galicia.
Cañamero incorpórase tamién, anque lu llamen p’abrir la puerta y él nun lo oye y quésase en sin abrir. Bono, con esto ya creyímos que se diba a fastidiar too, pero tuvimos la suerte que, nesto, entra una señora pa iguar unos papeles y yá s’incorpora tol mundu.
De tal forma que quedamos cuatro persones dientro, colos pasaportes entregaos a la policía y ventipicu persones nel hall de la embaxada, ocupándolo too pero en sin bloquear, porque l’oxetivu yera que se pudiera siguir.
Nosotros entregamos la carta al embaxador, l’embaxador llama’l cónsul, y llueu fai una cosa que tamién tuvo la so repercusión, l’embaxador dixo que diba lleer la carta en voz alta pa que la escuche tamién el cónsul.
L’home llee, llee too, y diz “non, si me paez mui bien”, pero llega al últimu párrafu, y l’últimu párrafu trae “… y hasta qu’ustedes fagan lo que tamos pidiendo equí, quedámonos encerraos na embaxada”.
Y cuando lo lleó, quedó como un poco parau, porque claro, ¿Cuál yera’l problema? Que él fue’l que nos invitó a entrar na embaxada. Pero bono, la primera reacción fue bastante cordial: “bono, pues quedáivos equí, y nun pasa nada”,  “ya vos traigo agua, bocadiellos, … lo que queráis”, “los servicios son estos… y tal”, como pensando, “estos saldrán nun día”.
Nosotros decidimos que caltener a tol gruesu la xente ellí yera imposible, pues l’espaciu yera perpequeñu y amás ya taben los billetes d’avión compraos, lo que suponía un esfuerciu económicu. Asina que coló la mayoría de la xente y quedámonos namás qu’un grupu de diez persones, cuatro no que nomábamos la zona d’interllocución, que yera onde falábamos col embaxador, el cónsul, etcétera, y dellos más, como Cañamero y Miguel xunto con Soa y otru grupín más de xente que nos lleva la comida, porque claro, lo de los bocaciellos duró un día, y llueu, cuando l’embaxador vio que nos quedábemos y qu’aquello tenía mala pinta, marcha. Santi Alba tuvo que marchar por otros compromisos ya incorpórase otru compañeru, Mikel Zuloaga, un históricu de los movimientos sociales y la llucha contra les centrales nucleares, contra Lemóniz en concretu.
Más tarde l’embaxador empezó a ponese mui nerviosu, entamó a insultar, y claro, como llamara yo por teléfonu, tomóla un poco conmigo.

Miguel Ángel San Miguel
Sí, insultóte dende varios sitios y a gritu peláu, “¡mentirosu! … ¡tal!”, dende’l balcón, per teléfonu…

Rafael Palacios
Y l’últimu insultu yá fue duru, porque cuando tornamos a llamar y diximos que como l’encierru paez que nun surte efeutu, el barcu sigue bloqueáu y la ministra nun contesta, a partir d’agora, y Miguel fue de los que caltuvo una posición siempre firme, entamamos una fuelga de fame.
Una fuelga de fame que tuvo un efeutu importante. Ellí fue onde ya me calificó de desgraciau, y dixo coses tremendes como que “nun se me va escaecer la vuestra cara nunca” y “esto vais pagalo”.
Y cuando tamos encerraos seis persones en fuelga de fame, al tercer día, llevábemos seis diés encerraos, la embaxada queda enfrente de l’Acrópolis, cola mala suerte pa ellos que la embaxada queda nun paseu peatonal por onde pasen, según les cuentes que fizo Cañamero, setenta mil persones al día, y nosotros con unes pancartes enormes n’inglés, en griegu, en castellanu…, con declaraciones a tolos medios de comunicación, bono la cosa tuvo una repercusión importante lo que consiguó frañer el bloquéu mediáticu.
A partir d’aquello salimos y tenemos l’autorización pa que’l barcu pueda movese a puertu seguru.

Y entro ya na parte final pa que sepáis cómo quedó esto.
Un grupu de persones quédense col barcu, col oxetivu de dir moviéndolu de puertu a puertu pa dir rompiendo’l pequeñu bloquéu. En barcu muévese de Kolymbari, en Creta a Kíthira, que ye una isllina, y de Kíthira a Gythio, ya nel Peloponeso. El barcu queda en Gythio, con problemes d’averíes, y ellí ye onde vuelven a llamanos ya incorporámosnos, nun se diz públicamente pa caltener la tensión pero ta claro ya que la “flotilla” nun va salir, y lo que queremos ye tener el barcu nun puertu seguru que nos garantice que nun sufra atentaos y poder movelu cuando queramos.
Ellí en Gythio recibimos munchu sofitu de la población, que acompañó y ayudó nes reparaciones, porque teníemos tamién un problema económicu grave. Conseguimos reparar el barcu y salimos de Gythio a Pylos, Pylos dicen que ye’l puertu más guapu de Grecia dende’l puntu de vista de la naturaleza, pero cuando lleves una fragata detrás que te va persiguiento, la verdá ye que tampoco me fixé muncho.
Bono, ellí decidimos intentar una subida p’alloñanos lo más posible y transmitir a los griegos que díbamos a salir de Grecia, a ver si nos soltaben ya’l bloquéu, asina que tiramos pa Kerkyra, Corfu, parando antes nunes islles que creo que se llamen Paxoi y Antipaxoi, que ye a onde va la “Jet set” y los ricos de vacaciones.
El barcu diba navegando con múltiples banderes, la bandera de la diversidá, banderes de Palestina, la d’Islles Comores, la d’Asturies… bono, yera un estandarte, entós decidimos, cola patrullera detrás, metenos nesi puertu onde tan los ricos a ver que pasaba, punximos l’intermitente y metímonos p’allá entre los barcos impresionantes de la “Jet set”. Bono, paramos ellí y tuvimos unes cuantes hores, y la patrullera, claro, tuvo que quedáse fuera. Durante un momentu, sí que se rompió la persecución y tuvímos bañándonos per ellí y demás.

Y llueu tiramos ya en direción a Corfu. Teníamos pasao ya’l plazu de meses de permanencia en Grecia con un barcu de bandera de fuera fuera de Grecia y de la Xunión Europea, había que pagar una cantidá importantísima d’impuestos, negocióse lo que pasaría si salíamos de Grecia y lo que nos dixeron fue que si salíamos de Grecia inmediatamente cancelábase la deuda, así que decidimos dir p’Albania, que yera lo más cercano a Corfu.
Asina que añadimos una bandera más, la de Albania y tiramos pa un pueblu que se llama Sarande. Bono, el recibimientu ellí fue complicáu, tan complicáu como que tuvimos que quitar toles banderes esceutu la d’Albania y, pola primera vegada, porque eso nun tenía pasao el tol tiempu, porque en tol tiempu que tuvimos en Grecia, nunca entró nin un militar nin un policía, entraron dientro’l barcu . En cuanto entramos n’Albania nun nos permitieron baxar del barcu a les persones que tábemos de tripulación, y entraron policíes y militares dientro’l barcu. Aquellos foron momentos de tensión porque toos nos encargamos de dir acompañándolos pa que nun punxeran nada nel barcu que llevara a que nos lu bloquearan o que nos lu quitaran.
Nosotros treslladámos-yos que la nuestra voluntá yera tar unes hores ellí, negociamos y pagamos nun sé qué multa por tar menos de nun sé cuantu tiempu ellí en Sarande y algamamos la nuestra estratexa que yera salir fuera de la Xunión Europea por un tiempu y llueu tornar a Grecia.
Asina que salimos, quitamos la bandera d’Albania y punximos otra vuelta la bandera de Grecia y tornamos a entrar en Corfu. En Corfu fuimos a un puertu priváu que teníemos negociao gracies a un grupu de xente de Grecia mui solidaria qu’acompaña a tou esti procesu. Atamos ellí’l barcu nuna marina onde había otros barcos de la “flotilla”  pagando unos trescientos o cuatrocientos euros por caltenelu amarráu y con total llibertá pa movelu a cualquier otru puertu que nun seya griegu.  
Eso ocurrió’l 19 d’agostu, polo que l’oxetivu fundamental, que yera salir de Grecia y dir a Gaza a romper el bloquéu por mar d’Israel  nun s’algamó . Consiguióse romper el bloquéu mediáticu y conseguimos tamién recuperar el barcu, qu’hubo un momentu nel que taba perdíu dafechu.
Esa fue la pesadiella griega, la pesadiella na que invertimos munchísimu tiempu, na que nos obligaron a invertir munchísimu dineru, y munchísimu esfuerzu.

Esto sería’l resumen, un poco atropelláu, d’una esperiencia con, evidentemente, munchos momentos de tensión, con muncha presión policial, presión política, presión alministrativa y con munchu esfuercu por parte de munches persones equí y ellí, y con muncha solidaridá de xente griego, de xente que nos dio too.
Los turcos diéronnos una antena de comunicación , dende Abu Dabi sofitáronnos coles comunicaciones, etcétera, etcétera.
Enfín, hubo un ámbitu intensu de solidaridá y ehí ta’l méritu de conseguir entrar comu una campaña “Rumbu a Gaza” y acabar, dempues de dos meses y mediu como campaña “Rumbu a Gaza”, que ye estremadamente abegoso.
Creo que dimos un golpe de denuncia importante, hubo una manifestación importantísima de solidaridá delantre la embaxada en Grecia del Reinu d’España que provocó una desazón enorme nel señor embaxador y, otra vegada, una cascada d’insultos, y una de les decisiones más brutales por parte d’un, supuestamente, demócrata y miembru del partíu socialista, que fue que nos “chapó” nel sitiu nel que tábemos y dionos un calderu pa facer les nuestres necesidaes y dixó “ehí tenéis, arregláivos, y, como pase daqué, facémosvos responsables direutos a caún de vosotros”.  Enantes, los compañeros y compañeres griegues ya nos llamaran diciendo que teníen constancia qu’había elementos infiltraos dientro col oxetivu d’atacar la embaxada d’España, y polo tanto, una manifestación enorme que venía dende Sintagma, la plaza onde ta’l movimientu más fuerte de los indignaos en Grecia paróse pa que nun hubiere dengún problema, viniendo nel so llugar una representación nutrida. Dióse’l casu de que cuando llegó esa representación, topáronse con un despliegue policial d’antidisturbios brutal.
Nosotros teníemos al llau una garita enllena policías, anque entramos pacíficamente y salimos pacíficamente.
Tuvimos visites de xente de Palestina, de xudíos antisionistes, de persones de toles partes del mundu… fízose muncha sensibilización dende aquelles ventanes, y bono, creo que esa fue, quiciabis, la parte positiva.
Y el material de solidaridá ta en Grecia, nel puertu de Pireo, nun se perdió, hai seiscientos mil euros de solidaridá recaudaos nel Estáu Español, tan ya nun cargueru y ta valorándose cómo lo treslladar. Y el barcu, valoraráse tamién que ye lo que se va a facer con él y será público.
Al final aquelles seis persones que tábamos yeren, una persona d’Euskadi, dos gallegos, dos asturianos y un andaluz.

Miguel Ángel San Miguel
Y lo de la fuelga de fame, porque aquello yera negase a dar llibertá de circulación al barcu, nin siquiera pa volver.
Equí hubo dos momentos, nun primer momentu lo que se reclama ye’l nuestru derechu a navegar, a dir a Palestina, a dir a Gaza. Y cuando vimos que rompió gran parte de la coalición internacional y que a munchos barcos los habíen asaltao los griegos y que a otros barclos los habíen saboteao y que’l nuestru taba amarrau y bloqueau pola fragata y que ya yera inviable esa situación, lo que facemos ye reconvertir el planteamientu y decir “queremos el nuestru barcu”.
Y delantre la so postura cerrada diximos “pues vamos a la fuelga de fame”. Y cuando van negociar, al principiu hai un “toque” diciendo ellos “si ustedes deponen la fuelga de fame dexámos-los navegar” pero claro,  al día siguiente dímos-y la vuelta al argumentu “Non, non, si nos dan l’autorización pa navegar, nosotros deponemos la fuelga de fame”. Y entós ye cuando nos dan el permisu de navegar.
Y hubo un momentu nel que la fuelga de fame taba poniéndose fea, la coalición vínose abaxu, gran parte de los americanos, dempués d’asalta-yos el barcu americanu y el barcu canadiente, taben ya regresando. Quedaba ya mui poca xente . Había vacaciones parlamentaries. Ya xente llebaba peleando un montón de tiempu y yá taba cansao. Y empezamos a alcontranos un poco solos. Y la verdá ye que tuvimos suerte.
Anque la verdá ye que la situación de la embaxada yera complicada, porque tolos díes había miles de persones faciendo fotos, los griegos manifestándose…y claro, l’embaxador taba acoyonáu.

Rafael Palacios
Cada día que pasaba él taba más h.odíu y nosotros más fuertes. Yera ver quien aguantaba más.

Miguel Ángel San Miguel
Y bono, diose un golpe mediáticu importante. Lo de la ocupación de la embaxada camiento que fue una de les medíes que se ficieron meyor. Yá enantes de dir alcordamos que dengún fuera cola camiseta “Rumbu a Gaza”, y en sin coyer taxis, que taben vixilaos pola policia, si non que díbamos en metro en grupos de tres, y claro, en cuanto se dieron cuenta, ¡plaf!, la embaxada taba ocupada. Y a la media hora toles otres embaxaes taben materialmente ocupaes pola policía, yera yá materialmente imposible ocupales.
Eso demuestra tamién que la policia sabe coses, pero nun tanto como nosotros pensamos que saben.
Y otru detalle, ún de los responsables griegos alcuéntra, a la puerta la so casa, un perru aforcau, el suecu atopa dos granaes de mano na cama del hotel y equí tuvo siguiéndonos tamién la policía, pudimos comprobalo perfectamente.

Rafael Palacios
Pero en Grecia teníamos el meyor sistema de despiste, nun sabíamos nin onde díbamos a dormir, porque reservábense los hoteles sola marcha. Naide tenía carné de conducir, entós alquilábamos los coches en sin documentación… yera imposible que nos siguieren porque nun nos seguíamos nin nosotros mesmos.

Xabel García
Bono, gracies pola vuestra brevedá [“rises”] y aunque tamos perpasaos de tiempu, sí que creo ye que hai que dar la oportunidá de, si alguien quier, decir daqué o formular dalguna entruga o, simplemente, pronunciase, pues puede facelo, anque con brevedá.
Y voi entamar yo mesmu. Prestaríame saber cual ye’l nome del embaxador esi asturianu.

Miguel Ángel San Miguel
Apellídase Fuertes, ye primu carnal de xente bastante significativa nel mundu del sindicalismu progresista d’esti país.

Rafael Palacios
Y fue responsable de relaciones institucionales nel gobiernu.

Un asistente
Otra entruga. Pasó mui desapercibíu nel Estáu Español el conveniu de seguridá qu’acaben de firmar el gobiernu d’España y el d’Israel. ¿Teneis dalguna información a propósitu d’eso?

Xabel García
Lo último que sabemos que ta refrendao pol gobiertu d’España y d’Israel ye l’alcuerdu d’intercambiu d’información secreta ente entidaes militares d’ambos países. Eso yá ta formalizao mediante la firma a mediaos de 2010 y l’alcuerdu ta publicau nel boletín oficial. Y nun sabemos a qué obliga, ye símplemente un alcuerdu de protocolu, el conteníu pónenlu ellos de manera bastante opaca, puesto que lo único que faen ye fixar unes normes d’intercambiu d’esa información.
Esa ye la última novedá en cuantes a la llarga hestoria de colaboración ente’l gobiernu español ya israelí en materia militar, tanto de compra-venta d’armes como d’esti tipu de coses. Esto ta publicao, tenéis más información na páxina web del Comité, como l’autorización de la ministra Chacón a militares israelíes pa facer unes maniobres pa unes pruebes de un nuevu modelu de morteru que quieren vender al exércitu español, dexando de llau a dos empreses mui conocíes del emporiu militar español. Polo tanto, la colaboración ye constante en materia militar.

Miguel Ángel San Miguel
Y de seguridá, la guardia civil y la ertzaintza tan asesoraos pol mossad.

Xabel García
El valor del Estáu d’Israel sofítase nun crecimientu descomanáu del so consorciu militar, que ye’l que mayor ganancia aporta al productu interior brutu d’Israel. Si pensamos na economía d’Israel, el so sector punteru ye, precísamente, el de la elaboración d’armes, y sobre tou d’armes d’alta tecnoloxía.
Por ciertu, ta tovía pendiente un contratu del exércitu español pa mercar cincu drones [especie d’aviones non tripulaos o misiles teledirixíos] y les que tan meyor situaes pa ello son les empreses israelíes, porque son les que tan más avanzaes nesi terrén.

Esto hai que tenelo en cuenta porque’l fechu de qu’un estáu como’l d’Israel, d’ocho millones d’habitantes pueda llegar a tener una de les tecnolóxíes más importantes a nivel mundial, posiblemente la segunda o la tercera, en materia militar, sólo tien una explicación, y ye que, dende l’añu 35, qu’acabó la segunda guerra mundial, a partir de la creación del Estáu d’Israel, ye’l receptor de la tercera parte de l’ayuda militar total de los Estaos Xuníos. Imaxinái los miles y miles de billones de dólares que pudo repartir a nivel mundial los Estaos Xuníos a tol planeta, en diferentes estaos afines, pues bien, la tercera parte d’esa ayuda recibióla l’Estáu d’Israel, colo que fue quien a desarrollar una industria militar potentísima.

Miguel Ángel San Miguel
Merez la pena fixase en que, cuando hai un conflictu armáu, normalmente les acciones suelen baxar. Nel casu d’Israel, nel momentu qu’españa una guerra, ye cuando les sos acciones se disparen p’arriba, porque ye cuando se producen les mayores ventes, mayor volumen de negociu.
La so economía afítase precisamente neso, y non solamente en producción d’armes, si non tamién en sistemes de represión. Por exemplu en Colombia, quien ta asesorando en sistemes de detención, en sistemes d’interrogatorios, es sistemes de tortures y demás ye precísamente’l Mossad.
La implicación del Mossad en tou esti tipu de coses ye daqué que ta demostrao. Si conoceis a guardies civiles o ertzaintzes que seyan sinceros con vosotros y que puedan falar dirán-vos, como nos dixeron a nosotros, cómo los asesoraron les xentes del Mossad.

Rafael Palacios
Por eso campañes como “Rumbu a Gaza” son importantes pero campañes como la del BDS [Boicot, Sanciones y Desinversión a Israel] son fundamentales, porque planteen boicot, desinversiones y sanciones dende tolos ámbitos, políticos, militares, sociales, culturales, universitarios, …etcétera.
Y otro, nun sólo ye importante la producción y venta d’armes, si non tamién la reventa, y eso tamién hai que lo dicir. La reventa qu’ellos faen d’armes que reciben llegalmente a elementos que nun podríen recibir o mercar armes diréctamente, y eso tamién ta demostrao.
Y eso, por exemplu, n’América Llatina, xuega un papel fundamental.
Y Grecia nun se qué convenios tendrá, pero ta nidio que Grecia gano munchos puntos na esfera internacional colos “bonos” colo que fizo. Por exemplu recibió la felicitación de Hillary Clinton, que primero dixera qu’Israel tenía tola lexitimidá pa persiguir,atacar, fundir y matar a la segunda “flotilla”.
Y bono, lo que s’algamó durante tou esti branu, la “flotilla”, la “flytilla”  ye que Palestina tornó a ser, durante meses, una pesadiella pa Israel, porque ta permanentemente en toles primeres páxines de toles emisores y periódicos, y esi ye ún de los oxetivos tamién, más allá de que la situación sigue siendo la qu’hai, que ye terrible.
Y vamos ver si Turquía cumpre les promeses qu’acaba de facer, y a ver si Erdogan sube al prósimu barcu y encabeza la tercera “flotilla”, y si intenten frañer el bloquéu, al ser un estáu de la OTAN, evidentemente si los barcos de Turquía son atacaos por una fuerza esterna, la OTAN debería de responder.
Anque hai quien diz que nun va facer falta la tercera “flotilla” porque’l bloquéu por mar sobre Gaza tien los díes contaos.
Vamos velo. El nuestru barcu ta preparáu.

Un asisteste
Dixísteis que’l fechu de tener salido dende Grecia foi una equivocación, ¿había otru sitiu dende’l que salir?

Rafael Palacios
El contestu sociopolíticu que ta viviendo Grecia, el nivel de solidaridá de Grecia y la imposibilidá naquel momentu d’otros sitios, porque hubo quien planteó que’l Guernika saliese de Valencia, pero si salimos de Valencia tardamos un añu en llegar a Gaza, porque esi barcu sólo puede navegar n’agües tranquiles.
Entos intentó comprase los barcos en Grecia, cerca de Gaza, y treslladar a les tripulaciones y pasaxeros a Atenes y dende ellí repartise. Y la comisión valoró mui favoratible a Grecia precísamente poles sos condiciones sociopolítiques, lo que nun se previó ye la so estratexia de bloquear sol terrén. Cómo diba a pensase qu’un gobiernu de la Xunión Europea diba a bloquear a barcos de la Xunión Europea en puertos de la Xunión Europea.
Lo que se plantegaba yera salir de Grecia y llueu, ya n’agües internacionales, enfocar pa Gaza, que ta relativamente cerca. En cuatro díes podíemos tar.

Miguel Ángel San Miguel
Lo que ficieron en Grecia fue char mano d’una llei de la época de los coroneles que nun taba derogada pola que podíen prohibir navegar a cualquier barcu en función de los intereses nacionales griegos.

Un asistente
Mencionásteis delles veces a la coalición internacional y les persones que siguimos tol procesu dende fuera vemos coses que nos llamaron l’atención. Cuando falais de la coalición internacioal, ¿a qué vos referís? ¿a una entidá de coordinación que se creo ex profeso pa eso? ¿esa coalición internacional tenía capacidá de planificación y coordinación previa? ¿o demostró que nun tenía nin siquiera un plan b nin un plan a?.
Paez que nun había, nin siquier, una preparación de la infraestructura necesaria, ye dicir, de la lóxística, y nun tenía fecho un análisis de les situaciones nes que se topaba.
Una cosa que a muncha xente equí nos sorprendió ye por qué s’escueye Grecia y nun s’escueye pa parte turca de Chipre, por exemplu, teniendo en cuenta que Turquía ya caltenía una relación, non hostil, pero sí enfrentada a Israel como consecuencia de la primera “flotilla”.
Bono, la entruga, ¿Realmente esa coalición coordinábase de manera estable? ¿Fízose sólo como consecuencia de la “flotilla”, ye dicir, nel momentu en que faen  presencia los barcos? ¿Cómo se tomaben les decisiones dientro d’esa coalición internacional y en qué momentu se decide que hai que parar? ¿Y por qué nun se produz una presión sol restu de les representaciones diplomátiques amás de la española?

Rafael Palacios
La pregunta, evidentemente, da pa un máster, pero, resumidamente, la coalición internacional nun ye un ente asociativu nin organizativu, ta formada por persones representatives que tienen la capacidá de coordinar y executar, polo tanto ye un ámbitu democráticu onde se participa, pero tamién ye cerráu y con nivel de disciplina onde tan un grupu de persones que tienen la capacidá por enriba de los demás de decidir “en función de”, son persones representatives y con amplia experiencia que ya intervinieron na primera “flotilla” y que ya rompieron el bloquéu a Gaza, porque’l bloquéu a Gaza ya se tien roto varies veces.
¿Por qué Grecia y non Turquía? Creo que’l fechu fundamental fue porque hai una decisión de los turcos de que’l  Mavi Marmara nun va participar na segunda “flotilla”.
Cuando se comunica por parte de IHH, la ONG turca [Fundacion de Ayuda Humanitaria] que’l Mavi Marmara nun va salir agora, si non que saldrá cuando correspuenda, dúdase so lo que pasa en Turquía, y decídese Grecia porque se camienta que, precísamente Grecia, pola so situación sociopolítica, ye’l meyor llugar dende onde se puede intervenir.
La realidá dempués, lo que demuestra ye que ye imposible… los sabotaxes, los bloqueos, etcétera, etcétera.
Bono, había un plan b y un plan c y un plan d. Nós, el Guernika, y asina lo transladámos varies veces, tábanos en disposición de salir al mar cuando se nos dixera, y que nos abordaran. Lo que se decidió fue que, en vista de que nun podía haber una salida de tolos barcos en bloque a frañer el bloquéu, perdonaime la redundancia, trabayar el tema mediáticu y de denuncia política, y por eso s’utiliza Grecia, onde hai un movimientu de solidaridá mui fuerte.
Lo que sí ye una realidá ye que tienen que dir tomando decisiones darréu, inmediatamente, y que’l pesu que tien l’estáu español nesa coordinación internacional ye mui pequeñu, porque hai que pescanciar que ye un barcu, que somos poca xente y sobre tou, lo qu’inflúi nesa toma de decisiones ye l’aportación de fondos, l’aportación de dineru, y hai países,  grupos y asociaciones que, nun solo aportaron dineru a la coalición internacional, si non que hasta aportaron dineru a nosotros, a la nuestra campaña, porque, nos peores momentos, cuando tábamos en Grecia en sin fondos, siempre se nos aportó la cantidá que permitió reparar y seguir tirando.

Yo creo que, pa una campaña d’esti tipu, y ye lo que se tá valorando agora de cara a la tercera “flotilla”, estes son acciones de máxima repercusión, pero d’un coste económicu impresionante.
Pienso qu’hai que medir mui muncho, la primera “flotilla” tuvo una gran repercusión, pa la segunda toos nos plantegábamos cómo diba a intervenir Israel, y teníemos bastante claro qu’esta vegada nun diba a haber una intervención violenta, pero siempre nos sorprenden. Lo del bloquéu en puertu fue una cosa espectacular, esto destrozó a munches persones, nosotros víamos pasar per delantre la embaxada a nortiamericanos, canadienses…, xente que gastara miles, cientos de miles de dólares, que perdieron de trabayar, y que nun algamaron, en munchos casos, nin movese un centímetru del puertu.
Bono, el Guernika fue’l barcu que más navegó de tola “flotilla”.
Eso yera realmente duro, pero ayudó, tanto la toma de la embaxada y la so repercusión como dempués lo del “Dignité Al-Kharama”, que fue un barcu francés que sí salió, pola posición que tuvo Sarkozy. El “Dignité Al-Kharama” primero salió d’un puertu francés, y dempués Sarkozy posicionose públicamente diciendo qu’un barcu de bandera francesa “nun lu para nin el tato” y que de bloquealu nada. Intentaron bloquealu pero él navegó y navegó y llegó a les costes de Gaza y detuviéronlu y deportáronlu, pero en sin dengún tipu de repercusión, porque, desgraciadamente, pa que nos medios tenga repercusión, tienen que matar  a daquién. Eso ye asina de triste. Y por eso la primera “flotilla” fue tan reconocida internacionalmente, porque morrieron diez persones.

Miguel Ángel San Miguel
Hai un tema que me prestaría saber, que son los cambios que se tan produciendo na xeo política de la zona. El fechu de Turquía. Turquía tiense convertío nuna potencia hexemónica dientro’l mundu islámicu, y, evidentemente, tien los sos propios intereses xeopolíticos. ¿Por qué Turquía decide que non?¿Simplemente por una cuestión electoral? Tengo les mio dudes. Pienso que Turquía valora, nesta “flotilla”, el pesu de los países occidentales yera importante, y nun tenía’l protagonismu que tuvo na primera, la primera taba encadarmada, fundamentalmente, por persones del mundu islámicu. Pero na segunda “flotilla”, había una cantidá de paises occidentales y de xudíos mui importante. Quiciavis el de los xudíos fuera’l colectivu más numberosu de toos, yeren el  venticincu por cientu de l’americana, pero llueu, en toos y en caun de los barcos había una presencia de tres, cuatro, cincu u ocho persones xudíes. ¿Interesába-y eso a Erdogan? Nun lo sé, porque claro, estos temes negóciense na trastienda.
Tamien camiento que, al desaparecer Turquía, col so Mavi Mármara, que diba ser el buque insignia y el que diba a coordinar tol procesu, la coalición quedó un tantu desarbolada, daqué descabezada, lo que facilitó muncho más les coses por parte d’Israel. Anque bien ye verdá que los so servicios secretos taben siguiéndonos a toos, a toos.

Rafael Palacios
Too esto ye bastante complicao a la hora d’analizalo. Lo de xugar a los axentes secretos y l’espionaxe y tal, ye una cosa que nun tien xacíu. Siempre lo dicía “mostrémonos y que tengan qu’intervenir", ye dicir, “salgamos y que nos paren nel agua”. Porque bloquéente nel puertu y pa ti l’ación puede ser violenta, pero dende fuera, lo único que ves ye que hai dos barcos, proa contra proa, ehí paraos mirando unos pa otros. “Salgamos”, que nos autoricen  a salir yera lo que pidíemos, y que les fuercies militares grieges tengan que asaltar un barcu de la Xunión Europea, con ciudadanos de la Xunión Europea n’alta mar, y que tengan qu’emplegar la violencia, y vamos ver qué pasa si un ciudadanu del estáu español muerre a manes del exércitu griegu. Eso tendría muncha repercusión, y miraríenselo bien anantes de facer nada.

En fin, creo que’l nuestru oxetivu fundamental yera la solidaridá con Palestina, denunciar la ocupación, frañer el bloquéu, y bono, eso va consiguiéndose.

Xabel García
Bono, damos por cerráu l’actu. Son les diez y veinte pasaes, y llevamos casi dos hores cuando lo habitual ye que nun se pase d’una.
Namás decivos que teis sollertes, porque na llinia de la desobediencia civil escontra la inxusticia y la vulneración del derechu internacional, la cosa sigue, nun para ehí, tamos llamaos a participar. Esa ye la vía. Esi ye’l camín.