Tertulia: ¿ LA ZALIA CONTRA ASTURIES ?

¿ LA ZALIA CONTRA ASTURIES ?

El martes 16 d’avientu de 2008, na cervecería Astuera de Xixón celebróse la primer tertulia abierta organizada pol grupu cultural “Pachín de Melás”.
Tuvieron participando unes diez persones que falaron al rodiu de la ZALIA (Zona d’Actividaes Loxístiques ya Industriales d’Asturies) que l’Ayuntamientu de Xixón, gobernáu pol PSOE xunto a IU-BA-LV, en connivencia col Gobiernu del Principáu d’Asturies, también rexíu pol PSOE con IU-BA-LV, pretende colocar a toa costa en San Andrés de los Tacones y que cuenta con rechazu unánime de vecinos, grupos ecoloxistes, y organizaciones polítiques nacionalistes.


Como invitaos especiales a la tertulia tuvieron presentes Jesús Casona, de l’Asociación de Vecinos de San Andrés de los Tacones, Germán Abad, miembru de l’Asociación cultural Peña Tú y collaborador de los vecinos y Roberto Roces, abogáu de los vecinos.


Pa información sola ZALIA puede calcase nos enllaces que vienen darréu:

· Reportaxe de Pablo Rodríguez Alonso publicáu en Les Noticies el 10 d’avientu de 2006
· Informe de l’Asociación de Vecinos de San Andrés de los Tacones
· Comunicáu y resume de les alegaciones al proyeutu presentaes por Unidá Nacionalista Asturiana
· Delles de indicaciones de la Confederación Hidrográfica a propósitu del proyeutu.
· Páxina web de la sociedad Zona de Actividades Logísticas e Industriales de Asturias S.A.



Ponemos darréu un pequeñu resume con delles de les intervenciones más interesantes de la sesión.







Germán Abad:
Si llees la prensa da la impresión de que ya falta poco p’acabar.


Jesus Casona:
La ZALIA ta agora igual qu’hai cuarenta años. Nun ficieron absolutamente nada más qu’acosar y asustar a los vecinos. Ya amenazaron a dalgún con que tenía que marchar n’agostu del añu pasáu de casa, cuando nun llegaren tovía a nengún alcuerdu. Y a día de hoy nun llegaron a nengún acuerdu tovía. Y eso nun tendría que permitise. Tendría que ponese frenu a esos desmanes.


Roberto Roces:
La caxa ta vacía. Vacía por dos motivos. Porque agora nun se recauda ya que nun hai llicencies de construcción y l’otru motivu ye que los conceyales tienen sueldos millonarios.


Jesús Casona:
Enrique Álvarez fue’l primer director de la ZALIA y agora, como tuvieron que dar a Izquierda Unida les competencies de la vivienda agora hai que dai un cargu. Vuelve Enrique a la ZALIA como´l turrón, que vuelve a casa por navidá. Y agora hai dos directores, Enrique y Daniel Yuste, que yera’l que lu sustituyó y hai un dichu que diz que cuando un barcu tien dos capitanes, el barcu fúndese, a ver si ye verdá.



Jesús Casona:
Pero la cosa nun avanza, conmigo nun falaron tovía nunca y toi na primer fase. Falaron por vez primera la selmana pasada. Llamáronme al teléfonu. Tuvimos unes pallabres y nun llegó a más. Dixe qu’ hai una cosa que tengo mui clara, lo mio nun ta en venta. Primero, si tú quies comprámelo tienes de dir ellí a comprámelo. Segundo, como nun nos vamos a poner d’alcuerdu porque ya te repito que nun quiero vender y hai que comprame la gana, y la gana nun la vendo, o sea que ye imposible. Y tengo como un deber moral de nun vendelo, porque yera de los mios padres, y a mio padre, que en paz descanse, gustába-y muncho, o sea que tengo un deber de nun vender. Claro que vais a echame d’ellí, pero la mio conciencia quedará tranquila, y van ser los tribunales los que digan cuanto hai que pagame por ello y será la guardia civil la que me va a sacar de casa por orden del xuez.
Y nun volvieron a llamar. Ya veré lo que faigo cuando vuelva a llamar. Dalgo tengo que facer, porque fizo de rabiar a muncha xente, xente mayor, hubo verdaderos escándalos, sobre manera al principiu.
Hubo un casu mui significativu, que son dos persones mayores, d’ochenta y tantos años, que teníen una finca ellí, mui llana. Y un día aparecen dos individuos por casa y dicen que-yos compren la finca y pregunten que cuanto quieren por ella, y ellos pidieron-yos una insignificancia, porque esa xente nun taba al loro de cómo taben los precios, pero los otros tovía dixeron que non, que yera mui caro, que tenien que quitar algo, y dempués de vueltes, quitaron-y nun se cuanto y quedaron en dir al día siguiente al notariu. Y claro, en cuantes marcharon llamaron al fiu, porque tenien mieu que los engañasen. Y el fíu llámame a mi y yo púselu al día de cómo taben les coses, y que taben pagando como cinco o seis veces más y eso ofreciendo ellos. Y al día siguiente cuando fueron en plan mafioso con un taxi pa llevalos a la notaría, ya taba ellí’l fíu que-yos dixo que nun había nada que falar, que marchasen. Yera un robu claru.
Hubo otra anécdota, que nun conozo de primer mano, pero que paez ser que cuando taba otru na notaría pa vender tamién, oye comentar a los compredores que, a esti preciu, escriturámosla a nome nuestru , y claro, volviose atrás.
Hubo munches anécdotes, y otres que nun se saben, toes col fin d’engañar, y l’alcasdesa sábelo perfectamente porque yo-y lo dixe infinidá de veces.
Y llueu vienen cola expropiación a tres y a seis euros dependiendo que sea núcleo rural edificable y non edificable por interés paisaxísticu, y eso redondeando al alza,
Y ¡oh! Sorpresa, agora cuando lleguen les notificaciones del catastru, que sabeis que tienen que ser ente’l 40% y el 60% del valor del mercáu, y qu’utilizaron el 40%, tasáronlo a 19 euros.
Y concretamente lo mío, cuando mide la ZALIA pa comprámelo mide menos metros, y cuando mide’l catastru salen más metros. ¿cómo ye ésto?


Germán Abad:
Pero paez que la cosa va pa llargo, porque yo creo que nun deben tener perres nin pa espropiaciones. Como lo de Caliao, que va parase porque nun hai perres pa ello. Pero equi ta la noticia de que’l Principáu invertirá 132 millones nos tres accesos a la ZALIA, y “los accesos a la ZALIA serán mediante el sistema conocido como peaje en la sombra, y serán en El Montico, en La Peñona y en la AS-2”.
Yo creo que nel centru d’Asturies ya nun queda nin sitiu pa facer mas carreteres nin más enllaces.
Amás, hai un informe demoledor de la Confederación Hidrográfica sobre la falta de previsiones d’abastecimientu d’agua na ZALIA, que va tener un consumu descomanáo, lo que ye una preba más de pa qué quieren facer realmente’l banzáu de Caliao.


Roberto Roces:
Y llueu pa los accesos de los vecinos dicíen na prensa que iba a necesitase un carné, como la tarxeta ciudadana. Vien a ser como l’aparheid de los sudafricanos, que teníen que dir col pase pa dir a la so casa. Ye como´l réximen de la Unión Soviética, que necesiten pasaporte pa circular nel so propiu pais.

Jesús Casona:
Pues cuando tu quieras dir a San Andrés de los Tacones, tengo que lleváte yo, porque tú nun puedes entrar.


Germán Abad:
Ye’l resultáu de planificar dende los despachos, ensin tener en cuenta nin a la zona rural, nin a la xente que vive na zona rural. Sinón sólo con una idea fixa, la de facer otru mazacote más ehí, qu’amás nun se tien xustificao la so necesidá.


Jesús Casona:
Y tamién ta lo de los horros. A propósitu del catastrazu que tan metiendo agora, que nos quieren facer pagar polos horros como si fueren inmuebles. Los tiempos cambiaron. El destín de los horros ya nun ye’l que yera, guardar el granu, los tocinos del gochu que se colgaben ellí a secar, el llacón coles fabes y les riestres de maiz colgaes polos corredores. Eso ya desapaeció, ya nin hai maiz, el gochu ya lu meten nel conxelador, etc. Entos qué va pasar..como ya nun tien esi cometíu, si agora tienen que pagar por ellos, pues mui fácil, das col tractor p’atrás y cae l’horru. Claro, si lo que te va facer ye una carga financiera tolos años bastante importante por dalgo que nun te da ná.
Por otra parte, por modificar o conservar un horru, les subvenciones que te dan son mui complicaes de conseguir, condiciónate munchísimo los materiales a utilizar, si pa enrrima tienes que pagar por ellos, un dia col tractor, equivóqueste y cayó’l tractor abaxo, ¿y quien lu llevanta? Naide.
Y eso ye lo que va a pasar colos horros. De toes maneres al Principáu, a la Conseyería de Cultura, que ye la que tien que preocupase polos horros, nun-y da más.

En San Andrés de los Tacones fízose una denuncia porque llevaron los horros de la ZALIA y quedaron trozos de madera per ellí, la subidoria, que ye un todo col hórreo ellí quedo, porque claro, hai que desmontalo y normalmente ye de piedra, y ellí tán, y nun nos contestaron. Y así ye todo. Da igual.


Roberto Roces:
El casu xurídicu de la ZALIA tenémoslu abordáu col recursu contenciosu alministrativu y tamién énte la Unión Europea. Y dientro de poco, d’alcuerdu con Hammerstein, l’eurodiputáu de Los Verdes, van recibinos en Bruselas pa que lu acelere.
Tamién vamos interponer una querella criminal por maquinación p’alterar el preciu de les coses, ya que compraben les propiedaes a veinte o treinta euros el metro cuadráu y agora quieren espropiales a tres y a seis euros, consecuentemente, acuéyense al procedimientu espropiatoriu p’alterar esi preciu de les coses que ellos reconocieron comprando primero. Esto ta tipificao nel códigu penal. Y amás son coacciones.


Germán Abad:
Munches veces más que’l resultáu final d’un procesu xudicial, ye lo que va quedando nel camín. Agora naide s’alcuerda ya de los xuicios que hubo nel tramu Unquera-Llanes, y por embargu ganóse pol desgaste que tuvieron los políticos por una cadena interminable d’actuaciones xudiciales. Aquello fue gordísimo.


Roberto Roces:
Nel casu de la ZALIA, en cuanto a la desaparición progresiva de la zona rural, esa nun ye la mio batalla, aunque sería’l primeru a defendelo si hubiese dalgo que facer por esi camín. El primer llugar la mio batalla ye que nun s’implante la ZALIA en San Andrés de los Tacones, y el mio argumentu esencial ye qu’afecta a una ZEPA (Zona Especial de Protección de Aves) y punto. Ye incompatible la presencia d’una actividá industrial cola ZEPA del embalse San Andrés.

Yo toi convencíu que la ZALIA nun se va facer nunca en San Andrés de los Tacones. Hai un informe de la Confederación Hidrográfica onde se diz que l’informe de sostenibilidá ambiental fechu ta amañáu por cuanto que l’emplazamientu taba ya predetermináu. Desestímense les otres dos alternatives porque nun teníen los metros necesarios, lo que de mano ya nun son una alternativa.


Germán Abad:
Yo veo munches similitudes col plan de Llanes. Por exemplu, na memoria xustificativa nun esiste prácticamente, y esa fue una de les razones principales poles que se anuló´l plan de Llanes. Y aquí tampoco esiste l’informe económicu, como tamién pasó en Llanes, y ye obligatorio porque tien que cumplir col Plan Xeneral d’Ordenación Urbana de Xixón.